
پایان نامه بررسی رویکردهای نوین رسانه ای در اثار چهار تن از هنرمندان زن معاصر ایران
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 169
پایان نامه بررسی رویکردهای نوین رسانه ای در اثار چهار تن از هنرمندان زن معاصر ایران (رزیتا شرف جهان ، بیتا فیاضی ، ندا رضوی پور )
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 169 صفحه
چکیده
از نیمه دوم قرن بیستم که استفاده های غیر تجاری از رسانه های تصویری روبه افزایش گذاشت، هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی به کشف امکانات جدیدی رسیدند. از ابزار هایی برای بیان ایده های خود استفاده کردند که تا آن زمان مرسوم نبود اما به رغم گسترش تکنولوژی در حال فراگیر شدن و جایگزینی بود. این ابزارهای جدید که همان رسانه های نوین امروزی هستند و ابزاری کاملا مناسب بودند برای هنر های مفهومی که به تازگی در حال پا گرفتن بود عبارتند از: هنر ویدئو، هنر اجرا یا پرفرمنس، هنر چیدمان یا اینستالیشن، هنر زمینی یا لند آرت و… و گاه تلفیقی از این رسانه ها.
کم نیستند زنانی که در این عرصه درخشیدند و جایگاهی غنی تر برای این عرصه به وجود آوردند. در سرزمین ما ایران نیز شاهد هنرمندان زن معاصری هستیم که چه در زمینه ی ملی و چه بین المللی جای خود را یافته اند. شمار این عزیزان کم نیست اما در حجم این رساله تنها می توان به بررسی تنی چند از این هنرمندان پرداخت. سرکار خانم ها، رزیتا شرف جهان، ندا رضوی پور، بیتا فیاضی.
بررسی آثار این عزیزان مقایسه ای نبوده و به دنبال یافتن شخصی ارجح بر دیگران نیست. تنها با بررسی نوع برخورد این عزیزان با آفرینش آثارشان میتوان به نتایجی مفید و ارزنده دست یافت. این اطلاعات، چگونگی موضع گیری هنرمند زن ایرانی را در روند خلق اثر و همچنین ارتباطی که با رسانه های نوین برقرار کرده اند را مو شکافی می کند. نتایج به دست آمده از این تحقیق بیش از پیش ما را به گستردگی آزادی ای که رسانه های نوین در اختیار هنرمندان قرار می دهد، واقف می سازد
چکیده : رسانه – هنرمندان- ایران
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات طرح
۱-۱ بیان مسئله ۲
۱-۲ هدف های تحقیق 3
۱-۳ اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن ۳
۱-۴ سوالات و فرضیه های تحقیق 3
– سوالات تحقیق 3
– فرصیه های تحقیق 4
۱-۵ مدل تحقیق 4
۱-۶ واژه های کلیدی 5
۱-۷ روش تحقیق 5
۱-۸ محدودیت ها و مشکلات تحقیق 5
فصل دوم : مطالعات نظری
مقدمه 7
۲-۱ تاریخچه آغاز به کار گیری رسانه های نوین به مثابه ابزار بیان هنری 8
۲-۲ پایه گذاری اجرا ۱۰
۲-۳ جنسیت و اجرای رسانه ای 11
۲-۴ تعریف نوین رسانه ها ۱۴
۲-۵ تاریخچه رسانه های نوین به مثابه ابزار بیان هنری ۱۶
– هنر مفهومی 17
– هنر جدید 20
– هنر چیدمان ۲۲
– هنر اجرا ۲۸
– هنر ویدیویی 53
– هنرهای چند رسانه ای ۶۱
– هنر اینترنتی ۶۳
۲-۶ چگونگی تاثیر هنرهای رسانه ای بر نقش مخاطب ۶۵
– رسانه های جدید و آینده ی مخاطب رسانه ای ۶۷
– پایان مخاطب ۶۸
۲-۷ پیشینه تحقیق 71
فصل سوم : روش شناسایی تحقیق 72
مقدمه ۷۳
۳-۱ روش تحقیق ۷۴
۳-۲ زندگینامه ها
– رزیتا شرف جهان 74
– ندا رضوی پور ۷۹
– بیتا فیاضی ۹۰
۳-۳ پرسش های مطرح شده از هنرمندان 98
۳-۴ پاسخ هنرمندان به پرسش ها 100
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
مقدمه ۱۲۸
۴-۱ بررسی وجوه تشابه و تفاوت هنرمندان در برخورد با رسانه های نوین۱۲۸
فصل پنجم :نتیجه گیری و پیشنهادها
۵-۱نتیجه گیری 134
تصاویر 138
فهرست منابع و ماخذ 151
کتاب شناسی ۱۵۳