
آزمون مدل مفهومی ارتباط علی مقاصد مصرف تماشاچیان با خطر ادراک شده و انگیزه
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 182
آزمون مدل مفهومی ارتباط علی مقاصد مصرف تماشاچیان با خطر ادراک شده و انگیزه
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 182 صفحه
چکیده
یکی از عوامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان ورزشی، انگیزه و خطر ادراک شده می باشد. بنابراین هدف از تحقیق حاضر ارائه مدل مصرف ورزشی بر اساس خطر ادراک شده و انگیزه می باشد. تحقیق حاضر همبستگی و از انواع تحقیقات کاربردی می باشد که برای انجام آن از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری شامل تماشاچیان حاضر در استادیوم (۱۰۰۰۰ نفر) بود که ۳۵۹ نفر از آنها توسط روش نمونه گیری تصادفی مورد بررسی قرار گرفت. پس از تعیین روایی صوری (به وسیله متخصصان) و سازه (به وسیله تحلیل عاملی تاییدی)، پایایی (با استفاده از آلفای کرونباخ) و پایایی ترکیبی نتایج مدل معادلات ساختاری از طریق نرم افزار LISREL نشان داد که انواع خطرات ادراک شده توسط تماشاچیان ورزشی(مالی- زمانی، عملکردی، روانی- اجتماعی و فیزیکی- محیطی) پیش بینی-کننده های تعیین کننده ای برای مقاصد رفتاری مصرف کنندگان (قصد حضور، پیشنهاد به دیگران، خرید کالاهای تیم و مصرف رسانه ای) به حساب می آیند (NFI= .94, CFI= .94, NNFI= .92, RMSEA= .05, χ2/df= 2.51). همچنین یافته¬های پژوهش نشان داد که مدیران و بازاریابان ورزشی باید اثرات منفی و مثبت انگیزه و خطرات ادراک شده بر رفتار مصرف ورزشی را در تمامی برنامه های خود مورد توجه قرار دهند.
واژه های کلیدی: رفتار مصرف کننده ورزشی، انگیزه، خطر ادراک شده، مقاصد رفتاری
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات طرح 1
۱٫۱ مقدمه 2
۲٫۱ بیان مسئله 1
۳٫۱ ضرورت و اهمیت پژوهش 3
۴٫۱ اهداف 5
الف) هدف کلی: 5
ب) اهداف اختصاصی: 5
۵٫۱ فرضیه های تحقیق 7
۶٫۱ محدوده تحقیق 8
۷٫۱ محدودیت های تحقیق 8
۸٫۱ تعریف مفهومی و عملیاتی واژه ها و اصطلاحات 8
فصل دوم: مطالعات نظری 11
۱٫۲ مبانی نظری 12
۱٫۱٫۲ رفتار مصرف کننده 12
۲٫۱٫۲ رفتار مصرف کننده ورزشی 13
۳٫۱٫۲ مدل سیستماتیک رفتار مصرف کننده 14
۴٫۱٫۲ انواع مصرف کنندگان ورزشی 18
۵٫۱٫۲ مصرف تماشاچیان ورزشی 19
۶٫۱٫۲ فاکتورهای تأثیرگذار بر مصرف تماشاچیان ورزشی 20
۷٫۱٫۲ قصد رفتاری 24
۸٫۱٫۲ تئوری های قصد رفتاری 24
۹٫۱٫۲ ارزیابی قصد رفتاری 4
۱۰٫۱٫۲ ابعاد مقاصد رفتاری 6
۱۱٫۱٫۲ خطر 3
۱۲٫۱٫۲ ادراک 6
۱۳٫۱٫۲ ابعاد ادراک مصرف کننده 6
۱۴٫۱٫۲ تفاوت در ادراک خطر 11
۱۵٫۱٫۲ نحوه برخورد مصرف کنندگان با خطر 12
۱۶٫۱٫۲ ارزیابی خطر ادراک شده 16
۲٫۱٫۱۷ خدمات و خطر ادراک شده 17
۲٫۱٫۱۸ خطر ادراک شده 23
۱۹٫۱٫۲ ابعاد خطر ادراک شده 25
۲۰٫۱٫۲ ارتباط بین خطر ادراک شده و قصد رفتاری 32
فصل سوم: روش شناسی تحقیق 35
۱٫۳ روش تحقیق 36
۲٫۳ جامعه آماری 36
۳٫۳ نمونه آماری و روش نمونه گیری 37
۴٫۳ ابزار اندازه گیری 37
روایی 37
پایایی 39
۵٫۳ روشهای آماری 41
فصل چهارم: یافته ها 42
۱٫۴ یافتــه های تــوصیــفی 1
۱٫۱٫۴ توصیف ویژگی های جمعیت شناختی 1
۲٫۱٫۴ توصیف گزاره های پرسشنامه 3
۳٫۱٫۴ توصیف متغیرهای تحقیق 11
۴-۲ یـافتــه هــای استنباطــی 12
۱٫۲٫۴ پــایــایــی ابـــزارهـای تــحقیــق 12
۲٫۲٫۴ اعتبــاریـابـــی ابــزارهــای تحقیــــق 13
۴-۳ آزمــــون فرضیات تحقیق 25
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 1
۱٫۵ بحــث و نتیجــه گیــری 1
۲٫۵ محـــدودیـــت تـحقـیــق 30
۳٫۵ پیشنهـــادات 31
۱٫۳٫۵ پیشنهادات برخاسته از تحقیق 31
۲٫۳٫۵ پیشنهادات برای مطالعات آتی: 32
فهرست منابع 35
ضمائم 45