بررسی ارتباط بین فرهنگ سازمانی و کارآفرینی و عملکرد مدیران دانشگاه های آزاد تربیت بدنی استان تهران

بررسی ارتباط بین فرهنگ سازمانی و کارآفرینی و عملکرد مدیران دانشگاه های آزاد تربیت بدنی استان تهران
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 104
بررسی ارتباط بین فرهنگ سازمانی و کارآفرینی و عملکرد مدیران دانشگاه های آزاد تربیت بدنی استان تهران
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 104 صفحه
چکیده:
امروزه پیشرفت هر سازمانی به مدیریت آن سازمان بستگی دارد، می توان اینگونه مطرح نمود که پیشرفت و ترقی در هر سازمان، مدیون سیستم مدیریتی آن سازمان میباشد. از مهمترین عواملی که نشان دهنده مدیریت صحیح بوده و می تواند بازدهی سازمان را افزایش دهد، عملکرد مطلوب مدیریت است؛ که عمکرد نیز تحت تاثیر عوامل گوناگون از جمله فرهنگ سازمانی، کارآفرینی است. تحقیق حاضرباتوجه به ابهامات گوناگونی پیرامون عملکرد مدیران در دانشگاه های آزاد تربیت بدنی صورت گرفت. در تحقیق فوق، به نظرسنجی از مدیران دانشگاه¬های آزادتربیت بدنی استان تهران پرداخته شد، بنابراین جامعة آماری پژوهش حاضر را کلیة مدیران آموزشی، پژوهشی، اداری، دانشجویی دانشگاه های تربیت بدنی استان تهران در بر گرفتند که ۴۷۵نفر بودند. حجم نمونه باکمک جدول مورگان ۱۵۹نفراز دانشگا های علوم تحقیقات – واحدمرکز-قیام دشت وواحد جنوب پرسشنامه های فرهنگ سازمانی رابینز۲۲گویه ای، کارآفرینی۳۰گویه صمدآقایی و پرسشنامه ۱۴ گویه ایارزیابی عملکرد، هرسی و گلد اسمیت را تکمیل نمودند. تحقیق حاضر ازنوع توصیفی، همبستگی، حال نگر بوده است. پس از بررسی روایی پایایی ابزار ها تحلیل داده ها باکمک نرم افزار spss19صورت گرفت داده ها از طریق راه آماری رگرسیون بیانگرپیشبینی عملکرد مدیران از طریق فرهنگ سازمانی وکارآفرینی بوده است. وپیشنهاد می شود بروی متغیرکارآفرینی با ابزار دیگری، در میان گرو های مختلف تحقیق بیشتری صورت بگیرد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول :کلیات پژوهش
۱٫۱٫ مقدمه 3
۲٫۱٫ بیان مسأله 4
۳٫۱٫ اهمیت و ضرورت تحقیق 5
۴٫۱٫ اهداف تحقیق 6
۵٫۱٫ فرضیه¬ها 7
۶٫۱٫ تعریف واژگان تحقیق 7
۷٫۱٫ محدودیت های تحقیق 8
۱٫۷٫۱٫ محدودیتهای در اختیار پژوهشگر 8
۲٫۷٫۱٫ محدودیتهای خارج از حیطة پژوهشگر 8
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه پژوهش
۱٫۲٫ فرهنگ سازمانی 10
۱٫۱٫۲٫ تعریف فرهنگ سازمانی 10
۲٫۱٫۲٫ عوامل موثر در فرهنگ سازمانی 12
۳٫۱٫۲٫ فرهنگ سازمانی و رفتار سازمانی 15
۴٫۱٫۲٫ فرهنگ سازمانی و توسعة منابع انسانی 17
۵٫۱٫۲٫ مدیریت فرهنگ سازمانی 18
۲٫۲٫ کارآفرینی 21
۱٫۲٫۲٫ درآمدی بر کارآفرینی 21
۲٫۲٫۲٫ ویژگی های کارآفرینان 23
۳٫۲٫۲٫ کارآفرینی در دنیای معاصر 27
۴٫۲٫۲٫ انواع کارآفرینی 29
۵٫۲٫۲٫ فرهنگ کارآفرینی مبتنی بر ارزشهای سازمان بینالمللی کار 30
۶٫۲٫۲٫ برنامههای آموزش کارآفرینی از دیدگاه سازمان بینالمللی کار 31
۳٫۲٫ عملکرد 32
۱٫۳٫۲٫ درآمدی بر عملکرد 32
۲٫۳٫۲٫ ارزشیابی عملکرد 39
۳٫۳٫۲٫ ارزیابی عملکرد مدیران 41
۴٫۳٫۲٫ ملاکهای عملکرد مدیران 43
۴٫۲٫ پیشینة تحقیق 44
۱٫۴٫۲٫ پیشینة تحقیقهای داخل کشور 44
۲٫۴٫۲٫ پیشینة تحقیقهای خارج از کشور 48
فصل سوم : روش شناسی پژوهش
۱٫۳٫ روش تحقیق 57
۲٫۳٫ جامعة آماری 57
۳٫۳٫ نمونه و روش نمونهگیری 57
۴٫۳٫ ابزار تحقیق 58
۱٫۴٫۳٫ پرسشنامة فرهنگ سازمانی 58
۲٫۴٫۳٫ پرسشنامة کارآفرینی 59
۳٫۴٫۳٫ پرسشنامة عملکرد 59
۵٫۳٫ روش آماری 60
فصل چهارم : یافته های پژوهش
۱٫۴٫ مقدمه 62
۲٫۴٫ آزمون طبیعی بودن توزیع داده¬ها 66
۳٫۴٫ یافته های استنباطی 67
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
۱٫۵٫ بحث و نتیجهگیری 74
۲٫۵٫ محدودیتها و مشکلات تحقیق 75
۱٫۲٫۵٫ محدودیتهای در اختیار پژوهشگر 76
۲٫۲٫۵٫ محدودیتهای خارج از حیطة پژوهشگر 76
۳٫۵٫ پیشنهادهای تحقیق 76
۱٫۳٫۵٫ پیشنهادهای مبتنی بر روش شناختی 76
۲٫۳٫۵٫ پیشنهادهای مبتنی بر یافتههای تحقیق 76
پیوست ها 79
منابع 87